Program stażu na Cyprze

"PROFESJONALIZM W HOTELARSTWIE TO NIEŁATWA SZTUKA. UCZMY SIĘ GO OD TYCH, KTÓRZY OPANOWALI JĄ PERFEKCYJNIE"


  • 1 dzień
    zbiórka uczestników w szkole. Przejazd na lotnisko. Przelot. Transfer z lotniska do hotelu. Zakwaterowanie. Kolacja. Krótki spacer po okolicy.

  • 2 dzień
    Śniadanie. Spotkanie z organizatorem praktyk i omówienie programu pobytu z menadżerem hotelu p. Christos Spyrou. Zapoznanie praktykantów z przepisami BHP, zarzadzeniami i regulaminem hotelu. Obiad. Uzgodnienie harmonogramu pracy, który będzie uwzględniał stopniowe wdrażanie się do zajęć. Młodzież będzie pracowała rotacyjnie, tzn. W ciągu tygodnia będzie się zmieniać na stanowiskach pracy-recepcja, room service, restauracja.Przydzieleni zostaną stażystom opiekunowie (doświadczeni pracownicy), którzy będą zlecać im codzienne prace i wraz z menadżerami na bieżąco monitorować ich przebieg. Poznanie struktury organizacyjnej hotelu. Przygotowanie się do pracy - powtórzenie słownictwa, ważnych zwrotów, itp. niezbędnych do obsługi gości hotelowych oraz kontaktów z personelem.? śniadanie. Spotkanie z organizatorem praktyk i omówienie programu pobytu z menadżerem hotelu p. Christos Spyrou. Zapoznanie praktykantów z przepisami BHP, zarzadzeniami i regulaminem hotelu. Obiad. Uzgodnienie harmonogramu pracy, który będzie uwzględniał stopniowe wdrażanie się do zajęć. Młodzież będzie pracowała rotacyjnie, tzn. W ciągu tygodnia będzie się zmieniać na stanowiskach pracy-recepcja, room service, restauracja.Przydzieleni zostaną stażystom opiekunowie (doświadczeni pracownicy), którzy będą zlecać im codzienne prace i wraz z menadżerami na bieżąco monitorować ich przebieg. Poznanie struktury organizacyjnej hotelu. Przygotowanie się do pracy - powtórzenie słownictwa, ważnych zwrotów, itp. niezbędnych do obsługi gości hotelowych oraz kontaktów z personelem.

  • 3 dzień
    śniadanie. Pierwszy dzień w pracy. Poznanie personelu i zaznajomienie się z obowiązkami na ten dzień. Praca w recepcji. Komunikowanie się i nawiązywanie kontaktów z gośćmi. Obsługa urządzeń technicznyc (fax, ksero, itp.) Przerwa na obiad. Pomoc recepcjonistom przy zakwaterowaniu i wykwaterowaniu gości oraz wydawaniu karnetów żywieniowych. Utrzymywanie porządku w jednostkach mieszkaniowych, Praca w restauracji-pomoc w przygotowywaniu posiłków i sprzątanie.Nauka języka norweskiego (2 godziny). Robienie notatek w dzienniczkach praktyk i rozmowy z opekunami norweskimi na temat pracy i ewentualne korygowanie popełnianych błędów. Wieczorem rozmowy z opiekunem polskim i omówienie danego dnia. Pochwalenie się sukcesami lub omówienie "wpadek".

  • 4 dzień- wolny od zajęć
    śniadanie. Zajęcia z języka greckiego (2 godziny). Wyjście do portu w centrum Paphos, spacer nadmorską promenadą. Zwiedzanie Muzeum Dionizosa. Obiad. Wyjście na basen.

  • 5 dzień wolny od zajęć
    śniadanie i całodniowa wycieczka do Limassol (zwiedzanie zabytków-m.in. Meczet Cami Kabir, zamek w którym obecnie mieści się Muzeum Średniowiecznego Cypru) i Petra tou Romiou (znanego jako miejsce wynurzenia się z morskiej piany bogini Afrodyty), plażowanie. Kolacja. Zajęcia ciche przed snem.

  • 6- 10 dzień
    śniadanie. Praca w recepcji? odbieranie i wydawanie kluczy, rezerwacje miejsc i sporządzanie grafików, budzenie, informowanie gości o możliwościach spędzenia wolnego czasu, o imprezach i wydarzeniach kulturalnych w mieście i okolicy,realizacja zamówień gości do pokoju, nakrywanie do stołów, czyszczenie sztućców i sprzątanie po posiłkach, stosowanie różnych technik obsługi oraz zasad podawania potraw. Pomoc barmanom przy barze? sprzedaż napojów, sporządzanie drinków, czyszczenie zastawy szklanej, sprzątanie, itp. Obsługa pięter- stosowanie różnych rodzajów sprzątania oraz systemów pracy, stosowanie środków czystości i środków dezynfekcyjnych. Dbanie o rzeczy gości i mienie obiektu hotelarskiego zgodnie z przepisami prawa. W trakcie dnia rozmowy z personelem greckim, wysłuchanie uwag i wykonywanie poleceń. Powrót w godzinach popołudniowych. Przez trzy dni nauka języka greckiego (3 x 2 godziny). Sporządzanie szczegółowych notatek z praktyk. Kolacja. Wieczorne spotkania z opiekunem w celu omówienia staży i ewentualnych problemów.

  • 11 dzień wolny od zajęć
    śniadanie. wycieczka do portu rybackiego i Coral Bay. Obiad. Spotkanie integracyjne z zaprzyjaźnionymi pracownikami hotelu. Rozmowy uczniów z Cypryjczykami na różne tematy. Wspólna zabawa. Powrót na kolację.

  • 12 dzień wolny od zajęć
    śniadanie. Wyjazd w Góry Troodos, zwiedzanie klasztoru Kykkos. Powrót w godzinach popołudniowych. Odpoczynek na plaży. Kolacja

  • 13- 17 dzień
    śniadanie.Promowanie usług hotelarskich. Udział w przygotowywaniu imprez okolicznościowych- biesiady integracyjne organizowane przez tamtejsze zakłady pracy, nakrywanie do stołów, zapalanie świec, zdobienie stołów kwiatami, przyjmowanie i realizowanie zamówień, doradzanie przy wyborze potraw, sprzątanie w pokojach - stosowanie techniki sprzątania pokoju zajętego i zwolnionego przez gości, obsługa sprzętu sportowo-rekreacyjnego oraz urządzeń hotelowych. Stosowanie procedur postępowania w sytuacji zagrożenia życia i zdrowia gości. Na bieżaco konsultowanie się z opiekunami cypryjkimi i ewentualne korygowanie popełnionych błędów. Powrót w godzinach popołudniowych, odpoczynek. Sporządzanie szczegółowych notatek z praktyk. Kolacja. Spotkania z opiekunem. Zdanie relacji z całego dnia pracy. Dzielenie się wrażeniami z przebiegu praktyk i pomoc w rozwiązywaniu występujących problemów.

  • 18 dzień wolny od zajęć
    śniadanie. Zakupy. Wycieczka do wykopalisk archeologicznych gdzie znajdują się mozaiki wpisane na listę światowego dziedzictwa kultury UNESCO. Po południu czas na pisanie korespondencji i ogladanie telewizji w wersji angielskiej i greckiej.
  • 19 dzień wolny od zajęć
    śniadanie. Plażowanie. Zwiedzanie okolicznych zabytków (pręgierz Św. Pawła, średniowieczna twierdza bizantyjska). Zakupy pamiątek. Obiad. Wyjście do kościoła. Popołudniowa nauka języka angielskiego. Poznanie ciekawostek o Cyprze.

  • 20-24 dzień
    śniadanie. Wykonywanie wszystkich rodzajów prac w restauacji, recepcji i na piętrach- hole i pokoje. Odbieranie telefonów, faksów, kluczy, check-in /check-out gości. Informowanie nowo przybyłych gości o porach posiłków, atrakcjach regionu, itp. Przygotowanie sali konsumenckiej i sal konferencyjnych do różnych imprez grupowych, pomoc przy barze, przyjmowanie i realizowanie zamówień, doradzanie przy wyborze potraw, porządkowanie stołów po posiłku, itp.. Sprzątanie w pokojach w trakcie pobytu gości i po wymeldowaniu. Stosowanie właściwych środków czystości i dezynfekcyjnych. Obsługiwanie urządzeń stanowiących wyposażenie jednostki mieszkalnej. Uzupełnianie barków w pokojach gości. Odbieranie odzieży gości do czyszczenia, prania i prasowania. Przyjmowanie skarg i opinii gości dotyczacych porządku i czystości jednostek mieszkalnych. Po pracy rozmowy z cypryjskimi opiekunami, wysłuchanie ich uwag i zaleceń.Odpoczynek. Wypady na zakupy. Sporządzanie szczegółowych notatek z praktyk. Kolacja. Spotkania z opiekunem. Zdanie relacji z całego dnia pracy.

  • 25 dzień
    śniadanie. Relaks- gry i zabawy na wolnym powietrzu. Obiad. Kolacja. Wyjście na dyskotekę z cypryjskimi przyjaciółmi.
  • 26 dzień
    śniadanie. Całodniowy wyjazd do stolicy Cypru- Nikozji, zwiedzanie znajdujących się tam zabytkowych obiektów oraz przejście do tureckiej części tego miasta. Powrót w późnych godzinach wieczornych.
  • 27-28 dzień
    śniadanie. Ostatnie dni na praktykach. Praca w recepcji: odbieranie telefonów, obsługa urządzeń technicznych, czynności związane z zameldowaniem i wymeldowaniem gości oraz innych czynności związanych z kompleksową ich obsługą- np.odbieranie i wydawanie kluczy, przekazywanie informacji zostawonych dla gości w recepcji, przechowywanie przyjeżdżającym i wymeldowującym się gościom bagażu w przeznaczonym do tego celu pomieszczeniu, itp. Praca w restauracji- dobieranie kart menu do potrzeb gości. Nakrywanie do stołu przed posiłkami, czyszczenie zastawy stołowej, sprzątanie po posiłkach. Dobieranie kart menu do potrzeb gości, przyjmowanie i realizowanie zamówień, doradzanie przy wyborze potraw, itp. Pomoc w części administracyjnej hotelu. Obsługiwanie urządzeń i sprzętu do utrzymania czystości. Udzielanie pomocy gościom w załatwianiu takich spraw jak prasowanie, pranie, czyszczenie butów. Realizowanie usług dodatkowych zgodnie z zapotrzebowaniem gości. Podsumowanie staży przez cypryjskich opiekunów i menadżerówi- wystawienie praktykantom końcowych ocen. Po pracy spacer po mieście. Drobne zakupy. Przygotowanie do wyjazdu.
    W przedostatnim dniu pobytu przygotowanie imprezy integracyjnej, na którą zostaną zaproszeni cypryjscy współpracownicy z Hotelu Aloe. Przygotowanie dań polskich. Podczas przyjęcia wręczone zostaną młodzieży dokumenty Europass-Mobilność i certyfikaty od menadżerów hotelu. Młodzież podziękuje za współpracę i umożliwienie jej odbycia stażu w Paphos. Wieczorne spotkanie. Omówienie realizacji celów i zadań praktyk.

  • 29 dzień
    śniadanie. Czas wolny na pakowanie. Transfer z hotelu na lotnisko. Odlot do Polski. Zakończenie praktyk.