Uczeń pełnoletni w systemie edukacyjnym
WIZYTA STUDYJNA
NAUCZYCIELI
W SZKOLE MÍMIR-SÍMENNTUN
W REJKIAWIKU
Nr projektu: FSS/2015/SV/W/0083
Czas realizacji wizyty studyjnej: 18.09.2016r. - 23.09.2016r.
Partner: Mímir-símenntun w Rejkiawiku
Szkoła zajmująca się kształceniem zawodowym i ogólnym, w tym kształceniem osób, które przedwcześnie opuściły system edukacji i osób dorosłych pragnących uzupełnić wykształcenie i powrócić do systemu edukacji formalnej.
Placówka ma duże doświadczenie w realizacji projektów Comenius, Leonardo da Vinci i Erasmus +.
Miejsce realizacji stażu: Mímir-símenntun w Rejkiawiku
Uczestnicy: 5 nauczycielek
Czas trwania: 5 dni
Termin: 18.09.2016 - 23.09.2016
Praca: Praca 5 dni w tygodniu po 6 godzin od 9:00 do 15:30
Cele wizyty: nawiązanie współpracy z islandzką szkołą, poznanie metod pracy, sposobów motywowania uczniów, zaplanowanie przyszłego partnerstwa
Program wizyty:
- każda uczestniczka opracowała indywidualny program wizyty, który został zatwierdzony przez partnera islandzkiego oraz Fundusz Stypendialny i Szkoleniowy.
Rezultaty:
- wymiana dobrych praktyk
- nawiązanie współpracy między szkołami i nauczycielami
- poszerzenie zakresu działań nauczycieli i kadry kierowniczej w kierunku poprawy pracy szkoły, promowania kształcenia zawodowego i językowego i zwiększania zatrudnialności absolwentów
- wykorzystywanie nowych metod i rozwiązań organizacyjnych
- poprawa wizerunku szkoły macierzystej jako placówki nastawionej na rozwój, pro-europejskiej
Galeria:
|
|
|
Grupa 5 nauczycielek z ZSOT odbyła wizytę studyjną w Islandii, realizując zadania projektu pt Uczeń pełnoletni w systemie edukacyjnym w szkole Mímir-símenntun w Rejkiawiku. Wizytę zrealizowano w ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego po akceptacji Zarządu Powiatu Lublinieckiego. Projekt został sfinansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych.
Nauczycielki obserwowały lekcje i wykorzystywaną bazę dydaktyczną, rozmawiały z dyrekcja i gronem pedagogicznym szkoły islandzkiej oraz uczestniczyły w zajęciach i spotkaniach pracowników, towarzyszyły im w realizacji codziennych zadań. Poznając metody pracy i sposoby rozwiązywania problemów z uczniami, dzieliły się także dobrymi praktykami stosowanymi w ZSOT i polskim systemie edukacyjnym.
Jednym z efektów 5-dniowej wizyty było nawiązanie kontaktów, które w przełożą się na współpracę pomiędzy ZSOT i szkołą w Islandii.
Wymiana doświadczeń, dyskusje na temat założeń systemowych i spotkania z ciekawymi ludźmi okazały się bardzo inspirujące. Poznane pracownice szkoły - dyrektor oraz nauczycielki i zatrudniane w szkole islandzkiej menadżerki projektów - dzieliły się wiedzą o sprawdzonych rozwiązaniach - w szczególności dotyczących kontaktów z pracodawcami, motywowania uczniów i podbudowywania wiary we własne możliwości, potrzeby wzmacniania dobrej relacji nauczyciel - uczeń. Wszystkie zajęcia odbywały się w języku angielskim.
Polonistki, matematyczka i germanistka pod opieką dyrektor Joanny Walczak przygotowały indywidualne plany wizyty, które zostały zaakceptowane przez dyrektora szkoły islandzkiej i uzyskały dotację Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego.
- Nasza szkoła korzystała już kilkakrotnie z funduszy norweskich i EOG - mówią uczestniczki wizyty. - Dzięki kontaktom powiększamy grono zagranicznych przyjaciół ZSOT i poznajemy nowe szkoły. Islandzcy partnerzy wyrazili zainteresowanie odwiedzeniem naszej szkoły i być może uda się w przyszłości tę dobrą relację przekuć na kolejny projekt współpracy.
Projekt finansowany ze środków funduszy norweskich i funduszy EOG pochodzących z Islandii Liechtensteinu i Norwegii, oraz środków krajowych.